Στις 4 Δεκεμβρίου 2018 η πασίγνωστη αλυσίδα fast food Burger King θα λέγαμε πως παρέδωσε πρωτίστως μαθήματα marketing και έπειτα υγιούς συναγωνισμού… ή και όχι.
Το απόγευμα εκείνης της ημέρας, η Burger King κάνει μία ανάρτηση στο X (τότε Twitter) γράφοντας: «brb going to McDonald’s» (επιστρέφω αμέσως, πάω στα McDonald’s).
In 2018, Burger King pulled off the biggest heist in food history.
— Tim Carden (@timjcarden) October 13, 2024
They stole millions of McDonald's customers using one sneaky trick.
The result? 1.5 Million app downloads in 9 days.
Here's how they did it: pic.twitter.com/b3wq8KSj4a
Το tweet δεν είχε να κάνει με τίποτα άλλο, πέραν της προώθησης του φημισμένου μπέργκερ της αλυσίδας με το όνομα Whopper, το οποίο οι καταναλωτές θα μπορούσαν να απολαύσουν έναντι 1 cent υπό μία προϋπόθεση… να πάνε να το αγοράσουν από ένα κατάστημα McDonald’s.
Συγκεκριμένα για να αποκτήσουν την προσφορά, οι πελάτες έπρεπε να κατεβάσουν την εφαρμογή της Burger King στα κινητά τους. Στη συνέχεια, όταν ένας χρήστης βρισκόταν σε απόσταση περίπου 180 μέτρων από οποιοδήποτε κατάστημα McDonald’s, η εφαρμογή χρησιμοποιώντας την τεχνολογία γεωεντοπισμού ξεκλειδώνοντας την παραπάνω προσφορά.
Η ανάρτηση της Burger King
Viral
Μόλις γινόταν η παραγγελία του μπέργκερ Whopper για 1 cent, ο χρήστης έπρεπε να απομακρυνθεί από τα McDonald’s, καθώς η εφαρμογή τον καθοδηγούσε στο πλησιέστερο εστιατόριο Burger King για να παραλάβει την παραγγελία του.
Η προσφορά ήταν διαθέσιμη μέχρι τις 12 Δεκεμβρίου του ίδιου έτους.
In 2018, Burger King was in a pickle.
— Tim Carden (@timjcarden) October 13, 2024
McDonald's had 14,000 US locations. Burger King? Just 7,000.
They couldn't compete on convenience. So they decided to compete on creativity.
Enter "The Whopper Detour campaign": pic.twitter.com/B6JQHucmwG
The concept was simple, yet brilliant:
— Tim Carden (@timjcarden) October 13, 2024
Offer a 1-cent Whopper to anyone within 600 feet of a McDonald's.
But here's the twist: customers had to order through the BK app.
Burger King spent a year developing this technology: pic.twitter.com/56b6yj3wS2
Η καινοτόμα αυτή προωθητική ενέργεια έγινε πολύ σύντομα viral, ξεπερνώντας τις προσδοκίες ακόμη και των πιο αισιόδοξων στελεχών της εταιρείας.
Μέσα σε εννέα ημέρες, η εφαρμογή του Burger King μέτρησε 1,5 εκατομμύρια λήψεις, περισσότερες από κάθε άλλη εφαρμογή στο App store της Apple, ενώ προηγουμένως βρισκόταν πίσω από 685 άλλα apps.
Εντυπωσιακός ήταν και ο αριθμός των ατόμων που σχολίασαν την καμπάνια στα social media, αλλά πιο σημαντική για τους μετόχους της εταιρείας ήταν η μεγάλη αύξηση στα κέρδη της.
Συγκεκριμένα, στους 12 μήνες που ακολούθησαν, το μέσο εισόδημα κάθε παραρτήματος Burger King παρουσίασε αύξηση 30%, σε σύγκριση με 20% για τα καταστήματα των McDonald’s.