Αφού δεν μπορούν να τους νικήσουν στα φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι Ευρωπαίοι γίνονται αντιπρόσωποι των Κινέζων.
Η Stellantis, όπως και πολλές άλλες δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες μαζικής παραγωγής, αντιμετωπίζει την πρόκληση του πώς να ανταγωνιστεί τις κινεζικές μάρκες με τα φθηνά ηλεκτρικά, και ένας από τους τρόπους είναι η εισαγωγή κινεζικών αυτοκινήτων στην αγορά. Γι’ αυτό τον λόγο, το περασμένο έτος απέκτησε το 21% των μετοχών της Leapmotor, καταβάλλοντας ποσό ύψους 1,5 δισ. ευρώ.
Το εγχείρημα θα ξεκινήσει με πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων Leapmotor τον Σεπτέμβριο, στοχεύοντας σε χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Ολλανδία, η Ισπανία, η Πορτογαλία, το Βέλγιο, η Ελλάδα και η Ρουμανία.
Οι πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο αναμένεται να ξεκινήσουν τον Μάρτιο του 2025, με πιθανή επέκταση στη Δανία και την Ελβετία σε μεταγενέστερη ημερομηνία, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Leapmotor Tianshu Xin κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των μέσων ενημέρωσης.
Αρχικά, η Stellantis θα προσφέρει το πλήρως ηλεκτρικό μίνι αυτοκίνητο T03 και το πλήρως ηλεκτρικό μεσαίο SUV C10 μέσω περίπου 200 αντιπροσώπων, με σχέδια επέκτασης σε 500 αντιπροσώπους μέχρι το 2026.
Ο Carlos Tavares, διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, τόνισε την ανταγωνιστική τιμολογιακή στρατηγική της εταιρείας για την αντιμετώπιση των κινεζικών ανταγωνιστών στην ευρωπαϊκή αγορά, με στόχο να παραμείνει εντός του εύρους τιμών των 20.000 ευρώ.
Το T03, με τιμή κάτω από το Citroen e-C3 της Stellantis, θα στοχεύει σε μια κατηγορία κάτω από το 500e της Fiat. Ειδικότερα, θα ανταγωνίζεται προτάσεις όπως το Dacia Spring και το Seagull της BYD, αμφότερα με τιμές κάτω των 20.000 ευρώ.
Η Stellantis αποκάλυψε επίσης την ηλεκτρική αυτονομία τόσο για το T03 (265 χλμ.) όσο και για το C10 (420 χλμ.) με βάση τις μετρήσεις του κύκλου WLTP.
Το C10 της Leapmotor, που βασίζεται στην αρχιτεκτονική LEAP 3.0, σηματοδοτεί το ντεμπούτο της εταιρείας στις παγκόσμιες αγορές και έχει αποσπάσει βαθμολογία 5 αστέρων στις δοκιμές του Euro NCAP.
Υπάρχουν σκέψεις για την εισαγωγή μιας plug-in υβριδικής έκδοσης του C10 με διευρυμένη εμβέλεια, η οποία διατίθεται σήμερα στην Κίνα.
Για την αντιμετώπιση ανησυχιών σχετικά με τη διαθεσιμότητα ανταλλακτικών και τις επισκευές, η Leapmotor θα συνεργαστεί με την Stellantis, αξιοποιώντας το εκτεταμένο δίκτυο aftersales της τελευταίας στην Ευρώπη.
Οι πωλήσεις θα πραγματοποιούνται αρχικά μέσω του δικτύου αντιπροσώπων Stellantis & You, ενώ η Leapmotor θα ενταχθεί τελικά στο δίκτυο αντιπροσώπων πολλαπλών εμπορικών σημάτων της Stellantis.
Παρά τις συνεχιζόμενες εμπορικές εντάσεις μεταξύ της Κίνας και της ΕΕ, η Stellantis παραμένει ανοιχτή στην τοπική παραγωγή αυτοκινήτων Leapmotor, ανάλογα με τους δασμολογικούς κανονισμούς και τα πιθανά εμπόδια.
Επιπλέον, η Stellantis και η Leapmotor έχουν ιδρύσει τη Leapmotor International, με έδρα το Άμστερνταμ, με σχέδια επέκτασης σε άλλες περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της Νότιας Αμερικής, της Μέσης Ανατολής, της Αφρικής και των περιοχών Ινδίας-Ασίας-Ειρηνικού μέχρι το τέλος του 2024.