Μεγάλα ονόματα της αγοράς διαθέτουν μικρά ποσά από τους διαφημιστικούς τους προϋπολογισμούς στην πλατφόρμα X του Έλον Μασκ, σε μια προσπάθεια να αποφύγουν να θεωρηθούν ότι μποϊκοτάρουν την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης και να προκαλέσουν δημόσια αντιπαράθεση με τον εκκεντρικό δισεκατομμυριούχο ιδιοκτήτη της.
Πολλά στελέχη μάρκετινγκ δήλωσαν στους Financial Times ότι οι εταιρείες αισθάνονται μια άτυπη πίεση να δαπανήσουν ένα συμβολικό ποσό στο X. Αυτή η τακτική ακολουθεί τον υψηλού προφίλ ρόλο του Έλον Μασκ στην αμερικανική κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ, καθώς και την επιθετική νομική στάση που έχει υιοθετήσει ο Μασκ εναντίον όσων διέκοψαν τη διαφήμισή τους στο X μετά την εξαγορά του Twitter για 44 δισ. δολάρια στα τέλη του 2022. Τον περασμένο μήνα, το X κατέθεσε αγωγές εναντίον περίπου 12 ακόμη εταιρειών, συμπεριλαμβανομένων των Shell, Nestlé, Pinterest και Lego.
«Οποιοδήποτε ποσό είναι αρκετό για να μείνετε εκτός της λίστας των άτακτων» δήλωσε ο Lou Paskalis, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων μάρκετινγκ AJL Advisory και πρώην στέλεχος της Bank of America. «Δεν είναι επειδή ο κίνδυνος για την ασφάλεια του brand έχει εξαφανιστεί. Αλλά ο πολύ μεγαλύτερος κίνδυνος είναι ότι ένα σχόλιο του Μασκ στον Τύπο στέλνει την τιμή της μετοχής σας στα τάρταρα, και αντί για ένα ρίσκο πολλών εκατομμυρίων δολαρίων αντιμετωπίζετε ένα ρίσκο πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων» εξήγησε.
Η κίνηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο που το X εξαγοράστηκε αυτή την εβδομάδα από τον όμιλο τεχνητής νοημοσύνης xAI του Μασκ, σε μια συμφωνία που αποτιμά την πλατφόρμα κοινωνικών μέσων στα 45 δισ. δολάρια, συμπεριλαμβανομένου του χρέους. Η xAI έχει ήδη χρησιμοποιήσει δεδομένα από την πλατφόρμα X για την εκπαίδευση του Grok, του chatbot που ανταγωνίζεται πλατφόρμες όπως το ChatGPT της OpenAI – μια εταιρεία που ίδρυσε ο Μασκ πριν αποχωρήσει λόγω στρατηγικών διαφορών.
Οι επενδυτές έχουν ενθαρρυνθεί από την εγγύτητα του Μασκ με τη διοίκηση Τραμπ, καθώς και από ενδείξεις ότι η προσέγγισή του για τη μείωση του κόστους ήταν αποτελεσματική και τα έσοδα παρουσιάζουν βελτίωση.
Ο Έλον Μασκ και η διευθύνουσα σύμβουλος του X, Λίντα Γιακαρίνο, έχουν θέσει ως στόχο την αύξηση των διαφημιστικών εσόδων πίσω στα επίπεδα του 2022, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν το θέμα. Πιστεύουν ότι αυτό είναι το ελάχιστο που θα έπρεπε να αποφέρει το X χωρίς τον αντίκτυπο των brands που «μποϊκοτάρουν» ή αποφεύγουν την πλατφόρμα λόγω της ακροδεξιάς πολιτικής της κλίσης.
Σύμφωνα με στοιχεία της Emarketer, τα έσοδα του X προβλέπεται να αυξηθούν στα 2,3 δισ. δολάρια φέτος, σε σύγκριση με 1,9 δισ. δολάρια πριν από ένα χρόνο. Ωστόσο, οι παγκόσμιες πωλήσεις το 2022, όταν ο όμιλος ήταν γνωστός ως Twitter και ανέλαβε ο Μασκ, ήταν 4,1 δισ. δολάρια.
Η συνολική διαφημιστική δαπάνη στις ΗΠΑ για το X μειώθηκε κατά 2% τους δύο πρώτους μήνες του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με στοιχεία του ομίλου έρευνας αγοράς Sensor Tower, παρά την πρόσφατη επιστροφή ομίλων όπως η Hulu και η Unilever.