Οι τσάντες Hermès Birkins μπορεί να είναι ακριβές, αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Ακόμη κι αν έχεις τα χρήματα, σύμφωνα με τον μύθο, δεν μπορεί να την αποκτήσει ο καθένας.
Ή τουλάχιστον έτσι λέει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του πολυτελούς brand Pierre-Alexis Dumas. «Το κόστος είναι η πραγματική τιμή για να φτιάξεις ένα αντικείμενο σωστά με το απαιτούμενο επίπεδο προσοχής, ώστε να είναι ποιοτικό» δήλωσε στην εκπομπή «60 Minutes».
«Την ίδια ώρα, ακριβό είναι ένα προϊόν, το οποίο δεν αποδίδει αυτό που υποτίθεται ότι αποδίδει, αλλά έχετε πληρώσει ένα αρκετά μεγάλο χρηματικό ποσό γι’ αυτό και στο τέλος σας προδίδει. Αυτό είναι το ακριβό».
Στην περίπτωση των Birkin εκτός από το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό που πρέπει να διαθέτουν οι πελάτες για να την αποκτήσουν – κοστίζει περίπου 9.000 δολάρια σε κατάστημα ή και δεκάδες έως εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια σε δημοπρασία ή μεταπώληση – χρειάζεται και υπομονή.
Το μυστικό για να αποκτήσετε μία Birkin
Τα καταστήματα που πωλούν τσάντες Birkin δεν έχουν απόθεμα καθώς διατίθενται σε περιορισμένες ποσότητες λόγω του υψηλού επιπέδου δεξιοτεχνίας που απαιτείται για να ραφτούν στο χέρι.
Ερωτηθείς λοιπόν ο Dumas πώς μπορεί κάποιος να αποκτήσει μία Birkin, απάντησε πως «πρέπει να κάνει υπομονή».
«Πηγαίνεις σε ένα κατάστημα. Κλείνεις ένα ραντεβού. Γνωρίζεις τον πωλητή. Του εξηγείς τι θέλεις. Δεν είναι διαθέσιμο. Θα πρέπει να περιμένεις; Θα σε καλέσουν αυτοί. Χρειάζεται πολύς χρόνος» εξήγησε. «Αλλά τελικά, θα συμβεί».
Καταρρίπτοντας τον μύθο πως οι Birkin είναι μόνο για λίγους και εκλεκτούς
Για χρόνια, κυκλοφορούσαν φήμες που υποστήριζαν ότι το πολυτελές brand προσφέρει τις πολυπόθητες τσάντες της μόνο σε αφοσιωμένους πελάτες που ξοδεύουν ένα συγκεκριμένο ποσό ή πως το brand έχει δημιουργήσει μια ψευδαίσθηση σπανιότητας.
Ο Dumas όμως επιμένει πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει. «Με κάνει να χαμογελάω. Σκέφτομαι ότι πρόκειται για μια διαβολική ιδέα μάρκετινγκ που μπορεί να προκύψει μόνο από ανθρώπους που έχουν εμμονή με το μάρκετινγκ» δήλωσε. «Αλλά δεν έχουμε τμήμα μάρκετινγκ στην Hermès». Και πρόσθεσε: «Ό,τι έχουμε, το βάζουμε προς πώληση και φεύγει».
Η πραγματικότητα είναι πολύ λιγότερο σέξι από ένα περίπλοκο τέχνασμα μάρκετινγκ: Η προσφορά δεν συμβαδίζει με τη ζήτηση
Ο Dumas παρομοίασε την επιχείρηση με «μια ηλικιωμένη κυρία με προβλήματα εκκίνησης», λέγοντας ότι ο μόνος τρόπος για να ανταποκριθεί στην ταχεία ανάπτυξη του brand σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα είναι να εκπαιδεύσει περισσότερους ανθρώπους.
Στα σχεδόν 20 εργαστήρια του brand σε όλη τη Γαλλία, δεν υπάρχει γραμμή συναρμολόγησης ούτε εργοστασιακά μηχανήματα, αλλά οι τσάντες Hermès κατασκευάζονται με το χέρι από έναν μόνο τεχνίτη που έχει κατακτήσει την τέχνη της ραφής σέλας και έχει απομνημονεύσει πώς να φτιάχνει μια τσάντα χωρίς γραπτές οδηγίες.
«Το να γίνεις κατασκευαστής τσαντών για την Hermès είναι «ένα επάγγελμα ζωής», εξήγησε ο Dumas. «Θα ολοκληρώσουν την καριέρα τους στην Hermès», πρόσθεσε.
Πόσος χρόνος χρειάζεται για να γίνει μία Birkin
Το CBS μίλησε με έναν τεχνίτη ονόματι Amandine, ο οποίος ολοκλήρωνε μια Kelly, μια από τις πιο δύσκολες τσάντες Hermès, με τέσσερις ώρες να αφιερώνονται μόνο στο χερούλι, ανέφερε το πρακτορείο.
Ολόκληρη η τσάντα χρειάζεται περίπου 20 ώρες για να φτιαχτεί – και δεν πρόκειται να επιταχυνθεί σύντομα.
«Τα πάντα σε εμάς έχουν να κάνουν με την χειροτεχνία. Δεν είμαστε μηχανές», δήλωσε ο Dumas, ενθαρρύνοντας τους υποψήφιους πελάτες να κάνουν υπομονή. «Και δεν κάνουμε συμβιβασμούς στην ποιότητα του τρόπου με τον οποίο φτιάχνουμε τις τσάντες».
Κλείνοντας τόνισε: «Δεν μπορείς να συμπιέσεις τον χρόνο, σε ένα σημείο, χωρίς να συμβιβαστείς με την ποιότητα».