Ένα σοβαρό περιστατικό παραβίασης της μελέτης κατασκευής της σήραγγας της Γραμμής 4 του Μετρό ήρθε στο φως, προκαλώντας ανησυχίες για την ασφάλεια των εργαζομένων και των πολιτών. Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, αποκάλυψε στη Βουλή ότι η κοινοπραξία που εκτελεί το έργο, ΑΒΑΞ-GHELO-ALSTOM, προχώρησε σε διάνοιξη σήραγγας 160 μέτρων εκτός της εγκεκριμένης μελέτης.
Η υπόθεση ήρθε στο προσκήνιο μέσω επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή του ΚΚΕ, Χρήστου Κατσώτη, ο οποίος έθεσε ζητήματα ασφάλειας σχετικά με την κατασκευή της σήραγγας. Ο βουλευτής κατήγγειλε ότι η κοινοπραξία, εν γνώσει της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ», προχώρησε σε εκσκαφή 150 μέτρων κατά παράβαση της μελέτης, θέτοντας σε κίνδυνο τους εργαζόμενους, καθώς και τις οδικές αρτηρίες, τα νοσοκομεία και τις κρατικές υποδομές που βρίσκονται στην περιοχή.
Ο κ. Κατσώτης ζήτησε από τον υφυπουργό να απαντήσει σε συγκεκριμένα ερωτήματα σχετικά με τα προβλήματα ασφάλειας, τους κινδύνους που δημιουργούνται και τις άμεσες ενέργειες της κυβέρνησης για την αποκατάσταση της ασφάλειας.
Ο κ. Ταχιάος επιβεβαίωσε τη διάνοιξη της σήραγγας εκτός μελέτης και ανέφερε ότι δόθηκε άμεση εντολή στην κοινοπραξία για την αποκατάσταση της κατασκευής. Ο υφυπουργός διαβεβαίωσε ότι το περιστατικό αφορά κυρίως πιθανές καθιζήσεις στο οδόστρωμα της οδού Κατεχάκη και όχι άμεσο κίνδυνο για την ασφάλεια των εργαζομένων.
Ωστόσο, ο κ. Κατσώτης εξέφρασε την δυσαρέσκειά του για την έλλειψη σαφών απαντήσεων σχετικά με τα ζητήματα ασφάλειας και αμφισβήτησε την αποτελεσματικότητα της εποπτείας από την «Ελληνικό Μετρό ΑΕ».
Η κοινοπραξία υποστηρίζει ότι πρόκειται για «τεχνική απόκλιση» στον τρόπο κατασκευής της σήραγγας και όχι για σοβαρή παράβαση.
Το περιστατικό αυτό αναδεικνύει την ανάγκη για αυστηρότερη εποπτεία και έλεγχο των μεγάλων δημόσιων έργων, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια των εργαζομένων και των πολιτών. Η κυβέρνηση δεσμεύτηκε να διερευνήσει το θέμα και να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποκατάσταση της ασφάλειας και την ολοκλήρωση του έργου.