Σοβαρές απειλές και ύβρεις που δέχονται οι εργαζόμενοι της Εθνικής Πινακοθήκης οδήγησαν την διοίκηση του οργανισμού σε μια δύσκολη απόφαση: την προσωρινή απόσυρση των έργων του Χριστόφορου Κατσαδιώτη που είχαν βανδαλιστεί από τον βουλευτή της Νίκης, Νίκο Παπαδόπουλο, και τον συνεργό του, Διονύση Μακρή.
Σε ανακοίνωσή της, η Εθνική Πινακοθήκη εξέφρασε την ανησυχία της για την ασφάλεια του μουσείου, των έργων τέχνης, του προσωπικού και των επισκεπτών, καθώς και για την αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας του. Η απόσυρση των έργων από το δάπεδο της έκθεσης «Η Σαγήνη του Αλλόκοτου» έγινε με τη σύμφωνη γνώμη του καλλιτέχνη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η απομάκρυνση των έργων δεν συνεπάγεται απαραίτητα και την οριστική τους απομάκρυνση από την έκθεση. Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πινακοθήκης αναμένεται να συνεδριάσει άμεσα για να εξετάσει την πιθανότητα επανατοποθέτησης των έργων, ίσως με την προσθήκη πιο ανθεκτικών προθηκών. Κάθε τελική απόφαση θα ληφθεί σε συνεννόηση με τον καλλιτέχνη, Χριστόφορο Κατσαδιώτη.
Παράλληλα, στην επικείμενη σύσκεψη αναμένεται να συζητηθούν και επιπλέον μέτρα ασφαλείας, καθώς η ένταση και οι απειλές κατά των εργαζομένων έχουν αυξηθεί σημαντικά μετά το περιστατικό βανδαλισμού.
Αξίζει να σημειωθεί πως, όπως αποκάλυψε η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης και επιμελήτρια της έκθεσης, Συραγώ Τσιάρα, ο βουλευτής της Νίκης χρησιμοποίησε στην ερώτησή του προς τη Βουλή φωτογραφίες άλλων έργων του Χριστόφορου Κατσαδιώτη, τα οποία ουδέποτε εκτέθηκαν στην Πινακοθήκη. Η κυρία Τσιάρα κατήγγειλε αυτή την πράξη ως σκόπιμη παραποίηση στοιχείων και προβολή αναληθών περιστατικών, τονίζοντας πως τα έργα που παρουσιάστηκαν αρχικά στα μέσα ενημέρωσης δεν ήταν αυτά που φιλοξενούσε η έκθεση.
Η διευθύντρια της Πινακοθήκης συνέδεσε την έναρξη των απειλών με την κατάθεση της ερώτησης του βουλευτή στη Βουλή, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως οι απειλές και οι ύβρεις ξεκίνησαν αμέσως μετά. Ενώ αρχικά είχε αποφασιστεί τα βανδαλισμένα έργα να παραμείνουν στην έκθεση ως καταγραφή του γεγονότος, η κλιμάκωση των απειλών φαίνεται πως οδήγησε στην προσωρινή τους απόσυρση για λόγους ασφαλείας.
Η Εθνική Πινακοθήκη, δια στόματος της διευθύντριάς της, διαβεβαίωσε ότι ουδέποτε είχε πρόθεση να προσβάλει θρησκευτικές πεποιθήσεις ή το κοινό αίσθημα, αντιθέτως, επιδεικνύει σεβασμό στην ορθόδοξη εικονογραφία και ενδιαφέρεται για τον τρόπο που σύγχρονοι καλλιτέχνες συνομιλούν με την παράδοση.
Η προσωρινή απόσυρση των έργων αποτελεί μια αναγκαία, έστω και λυπηρή, ενέργεια για την προστασία των εργαζομένων και της εύρυθμης λειτουργίας ενός σημαντικού πολιτιστικού φορέα της χώρας. Η συνέχεια αναμένεται με ενδιαφέρον, καθώς το Διοικητικό Συμβούλιο θα κληθεί να λάβει κρίσιμες αποφάσεις για το μέλλον της έκθεσης και την αντιμετώπιση τέτοιων απαράδεκτων φαινομένων.