Οι τσάντες tote είναι ανθεκτικές και επαναχρησιμοποιήσιμες, καθώς και βολικές για κάθε περίσταση, αφού έχουν αναδειχθεί, πλέον, σε αξεσουάρ για εκπληκτικές εμφανίσεις.
Οι tote τσάντες χρησιμοποιούνται συνήθως για ψώνια στο σούπερ μάρκετ, καθώς είναι πιο φιλικές στο περιβάλλον σε σχέση με τις πλαστικές σακούλες. Εξάλλου, η αγγλική λέξη tote σημαίνει «μεταφέρω/ κουβαλώ» και χρησιμοποιείται για να περιγράψει την πράξη της μεταφοράς αντικειμένων.
Είναι κατασκευασμένες από στιβαρό ύφασμα, ίσως με χοντρό δέρμα στις λαβές ή στο κάτω μέρος της. Οι δερμάτινες εκδόσεις έχουν συχνά βοτσαλωτή επιφάνεια. Τα υφάσματα περιλαμβάνουν φυσικό καμβά και γιούτα ή νάιλον και άλλα συνθετικά εύκολα στη φροντίδα. Αυτά μπορεί να υποβαθμιστούν με παρατεταμένη έκθεση στο ηλιακό φως.
Πολλές τσάντες χαμηλού κόστους κατασκευάζονται από ανακυκλωμένη ύλη, από ελάχιστα επεξεργασμένες φυσικές ίνες ή από υποπροϊόντα διεργασιών που εξευγενίζουν οργανικά υλικά.
Ποια είναι, όμως, η ιστορία της διάσημης τσάντα που έχει κατακτήσει πλέον μέχρι και τις πασαρέλες γνωστών οίκων μόδας;
Από λινάτσα ή καραβόπανο τα αρχικά υλικά κατασκευής της
Η πρώτη μορφή της τσάντας tote συναντάται τον 17ο αιώνα, όταν οι άνθρωποι άρχισαν να χρησιμοποιούν μεγάλους, ανοιχτούς σάκους για τη μεταφορά ξύλων, τροφίμων και άλλων καθημερινών αναγκών. Η τσάντα tote ήταν απλή και χωρίς στολίδια, φτιαγμένη από βαριά, ανθεκτικά υλικά, όπως λινάτσα ή καραβόπανο.
Η σύγχρονη ιστορία της τσάντας tote αρχίζει να διαμορφώνεται στις αρχές του 20ού αιώνα. Tη δεκαετία του 1940, η εταιρεία L.L. Bean σχεδίασε την πρώτη τσάντα tote με το όνομα «Boat Bag», η οποία προοριζόταν για τη μεταφορά πάγου από το αυτοκίνητο στο σπίτι. Κατασκευασμένη από καραβόπανο, η τσάντα αυτή έγινε γρήγορα δημοφιλής λόγω της αντοχής και της πρακτικότητας της, και οι άνθρωποι άρχισαν να την χρησιμοποιούν όχι μόνο για μεταφορά πάγου, αλλά για ψώνια και ταξίδια.
Κατά τη δεκαετία του 1960, η τσάντα tote έκανε ένα σημαντικό βήμα στην εξέλιξή της, καθώς άρχισε να γίνεται αντικείμενο μόδας. Οι τσάντες πλέον ήταν διαθέσιμες σε διάφορα χρώματα και σχέδια, με την εταιρεία Bonnie Cashin να λανσάρει την πρώτη δερμάτινη tote, καθιστώντας την κομψή και πολυτελή επιλογή για την γυναίκα της εποχής. Η επιτυχία αυτής της τσάντας άνοιξε τον δρόμο για άλλους σχεδιαστές να εξερευνήσουν την αισθητική της tote και να την αναδείξουν σε αξεσουάρ-σταθμό στον κόσμο της μόδας.
Σύμβολο μόδας και κοινωνικής ευαισθητοποίησης
Τη δεκαετία του 1980, η τσάντα tote άρχισε να αποκτά κοινωνικό και περιβαλλοντικό χαρακτήρα. Οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων λάνσαραν tote τσάντες ως εναλλακτική λύση απέναντι στις πλαστικές σακούλες, προωθώντας, με αυτό τον τρόπο, την επαναχρησιμοποίηση της, αλλά και την ευαισθητοποίηση για την προστασία του περιβάλλοντος. Επιπλέον, οι σχεδιαστές μόδας άρχισαν να δημιουργούν αποκλειστικές συλλογές, καθιστώντας τις ένα statement piece για το καθημερινό ντύσιμο.
Το διάσημο πλέον brand «Ι Love New York», που κυκλοφόρησε από τον Milton Glaser για την προώθηση του τουρισμού της Νέας Υόρκης, έγινε εξαιρετικά δημοφιλές, και η tote τσάντα που έφερε αυτό το λογότυπο έγινε σύμβολο της αστικής κουλτούρας. Αργότερα, στη δεκαετία του 1990, η μόδα της τσάντας tote επεκτάθηκε παγκοσμίως, με τις μεγάλες μάρκες να δημιουργούν περιορισμένες εκδόσεις και συλλεκτικές τσάντες, τις οποίες οι καταναλωτές υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό.
Το απόλυτο αξεσουάρ για κάθε περίσταση
Σήμερα, η τσάντα tote έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο ευέλικτα και απαραίτητα αξεσουάρ της καθημερινής ζωής. Από τα απλά, μίνιμαλ σχέδια μέχρι τις πολυτελείς εκδόσεις από δέρμα ή άλλα ποιοτικά υλικά, η tote bag είναι πλέον ένα must-have κομμάτι για κάθε γκαρνταρόμπα.
Χρησιμοποιείται παντού, από το γραφείο και τα ψώνια μέχρι τις βραδινές εξόδους, και οι διαφορετικές εκδοχές της μπορούν να προσαρμοστούν σε κάθε στυλ και ανάγκη.
Μεγάλοι οίκοι μόδας, όπως η Louis Vuitton, η Gucci, και η Chanel, έχουν αναδείξει την τσάντα tote σε σύμβολο πολυτέλειας, προσφέροντας κομμάτια που συνδυάζουν την υψηλή αισθητική με την πρακτικότητα. Παράλληλα, οι σύγχρονες τσάντες tote συνοδεύονται συχνά και από οικολογικά μηνύματα για την μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση των πολιτών αναφορικά με την προστασία του περιβάλλοντος.